🇺🇸 USD 46,61₺ ▲0.17%
🇪🇺 EUR 53,04₺ ▲0.15%
🥇 ALTIN 6.118₺ ▲1.20%
₿ BTC 2,79M₺ ▼1.47%
28 Haziran 2026, Pazar
Ekonomi

Türkiye'de 40 İlün İhracatı İlk Çeyrekte Artış Gösterdi

Ticaret Bakanlığı, ocak-mart döneminde 14 ilin ihracatının 1 milyar doları geçtiğini ve 40 ilde ihracat artışı yaşandığını duyurdu. Bu veriler, Türkiye ekonomisinin ihracat performansındaki bölgesel gelişmeyi gözler önüne seriyor.

İmza: Bolu Ekspres Ekonomi Servisi Yayın: 👁 1,517
Türkiye'de 40 İlün İhracatı İlk Çeyrekte Artış Gösterdi

Ticaret Bakanlığı tarafından açıklanan verilere göre, Türkiye'de 14 ilin ihracatı yılın ilk çeyreğinde 1 milyar doları aştı. Bu dönemde 40 farklı ilde de ihracat rakamlarında artış kaydedildi.

Ocak-mart dönemini kapsayan ilk çeyrekte, illerin ekonomik performansına ilişkin önemli veriler paylaşıldı. Bakanlık verileri, ülke genelinde ihracatın yaygınlaştığını ve birçok ilin dış ticarete katkısının arttığını ortaya koydu.

Özellikle 1 milyar dolar barajını aşan 14 il, Türkiye'nin ihracatına önemli ölçüde katkı sağladı. Bu durum, söz konusu illerdeki üretim ve sanayi kapasitesinin geliştiğini göstermektedir.

Genel olarak bakıldığında, 40 ilde gözlemlenen ihracat artışı, Türkiye ekonomisinin dengeli bir büyüme potansiyeline sahip olduğunu işaret ediyor. Bu veriler, bölgesel kalkınma ve ihracatın tabana yayılması açısından olumlu bir tablo çizmektedir.

İlgili Haberler

📊 Döviz Kurları
🇺🇸 USD
46,6146₺ ▲0.17%
🇪🇺 EUR
53,0379₺ ▲0.15%
🇬🇧 GBP
61,4468₺ ▼0.01%

Hava Durumu

☀️
27.2°C
Açık
Hissedilen
25.5°
Min/Max
22°/28°
Nem
48%

♈ Günün Burçları

28 Haziran 2026