Türk Tabipleri Birliği (TTB) bünyesinde gerçekleştirilen seçim süreci tamamlandı. Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Morfoloji Binası öğrenci kantininde düzenlenen oylamada, delegeler TTB Merkez Konseyi, Yüksek Onur Kurulu ve Denetleme Kurulu üyelerini belirlemek amacıyla sandık başına gitti.
Seçim süreci sabah saat 09:30'da başlamış ve 17:00 itibarıyla sona ermişti. Toplamda 65 tabip odasından gelen 496 delege, birliğin yeni yönetim kadrolarını seçmek için oylarını kullandı. Yarışta Tabip Odaları İnisiyatifi, Etkin Demokratik TTB Grubu, Türk Hekimleri Birliği ve TTB Çağdaş Hekimlik Grubu aday listeleri yer aldı.
11 kişilik Merkez Konseyi sonuçlarına göre, Alpay Azap 187 oy alarak birinci sıradan seçildi. Konsey üyeleri ve aldıkları oy sayıları şu şekilde sıralandı: Alpay Azap 187, Ertuğrul Oruç 180, Ali Kanatlı 179, Pınar Saip 176, Naki Bulut 174, Mehmet Şerif Demir 171, İrem Yıldız 171, Ali Karakoç 169, Güray Kılıç 166, Osman Öztürk 166 ve Ayşe Gültekingil 166.
Yeni konsey yapısında Tabip Odaları İnisiyatifi'nden 3 isim, Etkin Demokratik TTB Grubu'ndan ise 8 isim görev alacak. Alpay Azap, Pınar Saip, Mehmet Şerif Demir, Ali Kanatlı ve Ali Karakoç, 2024-2026 döneminde görev yapmalarının ardından yeniden merkez konseyine seçilme başarısı gösterdiler.