Kuzey Kore lideri Kim Jong-un, iktidardaki İşçi Partisi toplantısında nükleer kapasitenin artırılacağını duyurdu. ABD ve müttefiklerinden gelen tehditlerin gerekçe gösterildiği açıklamada, nükleer gücü büyütmenin mevcut küresel koşullarda tek yol olduğu savunuldu.
Alınan kararlar doğrultusunda, savaş gemilerinin nükleer füzelerle donatılması ve silah üretiminde kullanılan ham madde miktarının iki katına çıkarılması hedefleniyor. Ülkenin nükleer envanterinin katlanarak büyümesi planlanırken, askeri kapasitenin genişletilmesi stratejik bir öncelik olarak belirlendi.
Seul merkezli Sejong Enstitüsü araştırmacılarından P.W., Pyongyang yönetiminin nükleer cephaneliği tek bir askeri müdahale ile yok edilemeyecek kadar geniş ve dağınık bir yapıya kavuşturmayı amaçladığını belirtti. H.M. ise Kuzey Kore'nin, ABD nükleer şemsiyesi ve bölgedeki üçlü iş birliğine karşı koyabilmek adına asgari caydırıcılığın ötesinde bir güce ihtiyaç duyduğunu ifade etti.
Kuzey Kore'nin askeri stratejisi kapsamında, demiryolu ve karayolu mobil fırlatıcılarının yanı sıra korunaklı yeraltı tesisleri ve genişleyen bir denizaltı filosu da yer alıyor. Ayrıca, nükleer kuvvetlerin komutasının doğrudan Kim Jong-un'a verilmesiyle ilgili anayasa değişikliği de stratejik bir adım olarak değerlendiriliyor.