Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy, turizm sektörünün önde gelen temsilcileriyle bir toplantı gerçekleştirerek sektörün mevcut durumu ve gelecek stratejilerini ele aldı.
Gerçekleştirilen toplantıya Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Nadir Alpaslan, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürü Neşe Çıldık ile çeşitli turizm birliklerinin başkanları katılım sağladı. Toplantıda sürdürülebilir büyüme, yatırım ortamının iyileştirilmesi ve Türkiye'nin küresel turizm pazarındaki konumunun güçlendirilmesi gibi kritik başlıklar üzerinde duruldu.
Bakan Ersoy, toplantının ardından yaptığı açıklamada sektörün ihtiyaçlarının ve yatırım süreçlerinin kapsamlı bir şekilde değerlendirildiğini belirtti. Kamu ve özel sektör arasındaki iş birliğinin önemine vurgu yapılan görüşmede, Türkiye'nin turizmdeki başarılarının kalıcı hale getirilmesi hedefleniyor.
“Turizmde sürdürülebilir büyüme, yatırım ortamının güçlendirilmesi, sektörün ihtiyaçları ve Türkiye'nin küresel turizmdeki güçlü konumunu daha da ileriye taşıyacak adımlar üzerine kapsamlı istişarelerde bulunduk. Kamu-özel sektör iş birliğiyle ülkemizin turizm potansiyelini geliştirmeye ve sektörümüzü yeni başarılara taşımaya kararlılıkla devam edeceğiz.”
Sektörün gelişimine yönelik düzenli istişarelerin devam edeceği bildirildi. Turizm yatırımlarının desteklenmesi ve rekabet gücünün artırılması amacıyla yürütülen çalışmaların kararlılıkla sürdürülmesi planlanıyor.