İsrail hükümetinin üst düzey yetkilileri, ABD ile İran arasında varılan mutabakat zaptına rağmen, Lübnan'ın güneyinde oluşturulan "güvenli bölge" şeridindeki askeri varlığın sürdürüleceğini duyurdu.
İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, Savunma Bakanı Yisrael Katz ve Genelkurmay Başkanı Eyal Zamir tarafından yapılan ortak yazılı açıklamada, operasyonların devam edeceği belirtildi. Söz konusu toplantıya İsrail ordusunun Kuzey Cephesi Komutanı Tümgeneral Rafi Milo da katılım sağladı.
Yapılan resmi açıklamada, İsrail ordusunun terör altyapısını imha etmek ve vatandaşların güvenliğini sağlamak amacıyla Lübnan sınırındaki varlığını korumaya kararlı olduğu ifade edildi. Binyamin Netanyahu ve Eyal Zamir tarafından yapılan vurguda, İsrail vatandaşlarının ve askerlerinin güvenliğinin her zaman en üst öncelik olduğu kaydedildi.
İsrail Ordu Radyosu, bu açıklamanın İsrail siyasetinde ordunun hareket kabiliyetinin kısıtlandığına dair endişeleri yansıttığını bildirdi. Öte yandan, İsrail Kanal 13 televizyonu, ABD'nin İsrail'e Lübnan operasyonlarında tanıdığı sınırsız hareket yetkisinin sona ermiş olabileceğine dair iddiaları gündeme taşıdı.
İsrail, 2023 yılından bu yana Lübnan'ın güneyinde Gazze'deki yapıya benzer bir tampon bölge oluşturmuş durumdadır. Bu süreçte Lübnan'ın güneyindeki bazı köylerin boşaltıldığı ve yıkıldığı, böylece sınır hattının Lübnan içlerine doğru 10 kilometre genişletildiği belirtilmektedir.