İran Devrim Muhafızları Ordusu (DMO), Körfez bölgesinde konumlanmış olan ABD üslerine yönelik misilleme amaçlı saldırılar gerçekleştirildiğini duyurdu. İran devlet televizyonu üzerinden yapılan resmi açıklamada, saldırıların gerçekleştirildiği bilgisi paylaşıldı.
Saldırganlık Devam Ederse Karşılık Daha Kapsamlı Olacak
DMO tarafından yapılan resmi bilgilendirmede, olası yeni saldırılara karşı sert bir uyarı yapıldı. Açıklamada, "Saldırganlık tekrarlanırsa vereceğimiz karşılık bundan daha kapsamlı olacaktır" ifadesine yer verildi. Washington yönetiminin mevcut mutabakat hükümlerini ihlal ettiği ve taahhütlerini yerine getirmediği savunuldu.
ABD'nin İran Hedeflerine Yönelik Saldırıları Gerginliği Artırdı
Süreç, ABD ordusunun Hürmüz Boğazı'ndaki bir ticari gemiye yapılan saldırının ardından İran'daki belirli hedefleri vurmasıyla tırmanışa geçti. DMO'nun Körfez bölgesindeki üslere yönelik gerçekleştirdiği saldırı iddiaları, bölgedeki Körfez ülkeleri tarafından henüz teyit edilmedi.
İran Meclisi'nden Washington'a Sert Uyarı
İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi, ABD'nin müzakere sürecinde saldırgan tutum sergilediğini belirtti. Azizi, "Ateşkesin bu pervasızca ihlali, her zaman olduğu gibi onların geri adım atmasına ve pişmanlık duymasına yol açacaktır" şeklinde konuştu.