İçişleri Bakanlığı, yürütülen soruşturmalar kapsamında iki belediye başkanının görevden uzaklaştırıldığını resmen duyurdu. Yapılan açıklamaya göre, Adalar Belediye Başkanı Ali Ercan Akpolat ve Silifke Belediye Başkanı Mustafa Turgut görevlerine geçici bir tedbir olarak son verildi.
Adalar Belediye Başkanı A.E.A., hakkında yürütülen "Suç İşlemek Amacıyla Örgüt Kurma ve Rüşvet Almak" suçlamalarıyla ilgili soruşturma kapsamında tutuklandı. İstanbul Anadolu 3. Sulh Ceza Hâkimliği tarafından 23.06.2026 tarihinde verilen karar doğrultusunda tutuklanan başkanın görevine son verildiği belirtildi.
Benzer bir süreç Silifke Belediye Başkanı M.T. için de işletildi. Hakkında yine "Suç İşlemek Amacıyla Örgüt Kurma ve Rüşvet Almak" suçları nedeniyle soruşturma yürütülen M.T., Silifke Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından 22.06.2026 tarihinde tutuklandı. Bu gelişmenin ardından belediye başkanının görevden uzaklaştırılması kararı uygulandı.
Görevden uzaklaştırma işlemi, Anayasa’nın 127’nci maddesi ile 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 47’nci maddesi uyarınca, geçici bir tedbir niteliğinde gerçekleştirildi. Bakanlık, konuya ilişkin resmi bilgilendirmeyi kamuoyuna saygıyla sundu.