Hamas Hareketi Sözcüsü Hazim Kasım, Gazze Şeridi'nde ateşkesin tam olarak uygulanmasını sağlayacak ortak bir yaklaşıma ulaşmak amacıyla yürütülen istişarelerin sürdüğünü bildirdi. Kasım, tüm grupları temsil eden bir heyetin, sunulan yeni önerilere yanıt vermek üzere Kahire'ye gönderileceğini açıkladı.
Ateşkes Sürecinde Yeni Aşamalar Görüşülüyor
Gazze'deki ateşkes süreçlerine ilişkin açıklamalarda bulunan Kasım, Hamas'ın Filistinli gruplar ile Türkiye, Mısır ve Katar'daki arabulucularla diyalog halinde olduğunu belirtti. Ateşkesin ikinci aşamasının uygulanmasına yönelik mekanizmaların oluşturulması ve ilk aşamadan kalan hususların tamamlanması için çalışmaların devam ettiği ifade edildi. Yeni formüllere cevap sunmak amacıyla Kahire ziyareti aşamasına gelindiği kaydedildi.
Yönetim ve Güvenlik Konuları Gündemde
Ateşkes anlaşmasının ikinci aşamasında; Gazze Yönetimi Ulusal Komitesi'nin (NCAG) bölgeye girişi, uluslararası gücün konuşlanması ve Filistinlilerin silahlı unsurları gibi konuların yer aldığı belirtildi. Sözcü Kasım, Komitenin kente giriş sürecinde hızlandırılmış hareket edilmesi gerektiğini vurguladı. Ayrıca, güvenlik meseleleri dahil olmak üzere yönetime dair tüm alanlarda devir teslim süreçlerine hazır olunduğu dile getirildi.
İhlaller ve İnsani Durum Hakkında Uyarılar
Sahadaki gelişmelere değinen Kasım, İsrail'in insani yardım girişlerini kısıtladığını ve ateşkes sürecine rağmen ihlallerin sürdüğünü iddia etti. Ateşkesin yürürlüğe girmesinden bu yana binden fazla kişinin hayatını kaybettiği bilgisi paylaşıldı. Gazze Şeridi'nde "Sarı Hat" olarak tanımlanan alanın genişletildiği, bunun sonucunda yerinden edilmelerin ve yıkımların yaşandığı aktarıldı. Bölgede açlık krizinin tekrarlanmaması için arabulucuların işgalci güce karşı net bir tavır sergilemesi gerektiği vurgulandı.