Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan ve Resmi Gazete'de yayımlanan evde sağlık ve palyatif bakım hizmetleri yönetmeliği, sağlık çalışanları tarafından eleştirildi. Birlik ve Dayanışma Sendikası Genel Başkanı Dr. Ahmet Mehlepçi, yeni düzenlemenin aile hekimleri üzerinde ciddi bir iş yükü oluşturacağını belirtti.
Yeni yönetmelik kapsamında, aile hekimlerinin başvurulara 24 saat içinde yanıt vermesi veya hastayı ziyaret etmesi öngörülüyor. Dr. A.M., mevcut poliklinik yoğunluğu vurgulanarak, hekimlerin aynı anda hem Aile Sağlığı Merkezlerinde (ASM) hizmet verip hem de ev ziyaretlerini nasıl gerçekleştirecekleri sorusunu gündeme getirdi. Mevcut sistemdeki iş yükünün göz ardı edildiği ifade edildi.
Sağlık hizmetlerinde aksamalar yaşanabileceğine dikkat çekilen açıklamada, özellikle yaşlı nüfusun yoğun olduğu bölgelerde mağduriyet riskinin artabileceği kaydedildi. Düzenlemenin hizmet sunum kapasitesi açısından yeniden incelenmesi gerektiği, mevcut haliyle ne çalışana ne de hastaya fayda sağlayacağı savunuldu.
Birlik ve Dayanışma Sendikası, evde sağlık hizmetlerinin güçlendirilmesine karşı olmadıklarını ancak bunun personel ve finansman desteği ile yapılması gerektiğini bildirdi. Sağlık Bakanlığı'na, sahadaki gerçekleri dikkate alarak gerekli personel planlamasını yapması ve çalışma koşullarını iyileştirmesi yönünde çağrıda bulunuldu.