ABD Başkanı Donald Trump, sosyal medya platformu üzerinden yaptığı açıklamada, Amerikan şirketlerine yönelik dijital hizmet vergisi uygulayan veya bu yönde hazırlık içerisinde olan ülkelere karşı sert ticari yaptırımlar uygulanacağını duyurdu.
Trump tarafından yapılan açıklamada, dijital hizmet vergisi uygulayan ülkelerin Amerika Birleşik Devletleri'ne gerçekleştireceği tüm ihracat kalemlerine yüzde 100 oranında gümrük vergisi uygulanacağı belirtildi. Söz konusu kararın, ilgili ülkelerin Amerikan teknoloji şirketlerine yönelik vergi düzenlemelerine bir yanıt niteliği taşıdığı ifade edildi.
Ticaret anlaşmalarının geçerliliği konusuna da değinen Trump, bu yeni tarifenin ilgili ülkelerle mevcut olan, yürürlüğe girmiş ya da onay aşamasında bulunan tüm ticaret anlaşmalarını geçersiz kılacağını kaydetti. Birçok Avrupa ülkesinin bu tür vergileri gündemine aldığına dikkat çekildi.
Yapılan açıklamada, dijital hizmet vergisi yönünde herhangi bir adım atılması durumunda, yüzde 100'lük ek gümrük tarifesinin vakit kaybetmeden devreye alınacağı vurgulandı. Bu hamleyle, Amerikan teknoloji devlerinin küresel pazardaki çıkarlarının korunması hedefleniyor.